Als je verschillende e-mailadressen hebt, is het interessant om bij ieder e-mailtje te kunnen kiezen om een van deze adressen als afzender te plaatsen, een apart handteken in te voegen en om voor ieder e-mailadres een apart postvak aan te maken.
Bij het maken van een nieuw bericht heb je dan de keuze om:
Om dit mogelijk te maken, moet er voor ieder bestaand e-mailadres een aparte 'account' gemaakt worden in OUTLOOK.
Klik boven in de menubalk van Outlook 2010 op 'Bestand' - 'info' en kies voor 'Account toevoegen'
In veel gevallen kan Outlook automatisch een nieuwe account instellen.
Nemen we als voorbeeld een Hotmail-account.
Om een Hotmail account te integreren in je Outlook account,
moet je de laatste nieuwe versie van 'Microsoft Outlook Hotmail Connector' geïnstalleerd hebben.
Indien je deze nog niet hebt, krijg je nu een melding. De nieuwe versie kan nu gedownload en geïnstalleerd worden.
Om accounts toe te voegen waar we alle gegevens van kennen (van de eigen provider), kiezen we best voor de handmatige instelling.
Klik boven in de menubalk van Outlook 2010 op 'Bestand' - 'info' en kies voor 'Account toevoegen'
Nemen we als voorbeeld een Telenet-account.
Voor iedere bestaande mailbox waarvoor een account aangemaakt is, wordt automatisch een nieuwe mappenset (postvak-IN, postvak_UIT, verzonden items, enz ...) aangemaakt.
Als je werkt met verschillende aliassen (= verschillende e-mailadressen in één mailbox), dan komt alle post van alle aliassen in één mailbox terecht en dat kan vervelend zijn.
In Outlook hebben we hier een oplossing voor door het gebruik van 'regels'. Dit zijn in feite macro's die vrij ingewikkelde sorteerfuncties voor ons kunnen uitvoeren en toch eenvoudig in te stellen zijn.
Eerst maken we in de gebruikte mailbox de nodige submappen bij, één set per alias.